Strona g│ˇwnaNasza szko┬│aHistoriaPatronkaPlan lekcjiZmiany planuRekrutacjaNauczycieleSamorz┬▒dDla rodzic├│wPliki szkolneKalendarzKronikaKonkursyGalerieZdj├¬cia klasoweSukcesy uczni├│wStypendy┬ÂciRanking szk├│┬│Matura 2015SportPedagog szkolnyWolontariatSZOKKsi├¬ga go┬ÂciKontaktRed@kcj@BIPLOok-magazinePlatforma C++Moodle

W pi┬▒tek, 15. lutego o godzinie 12.30 w naszej szkole odby┬│a si├¬ lingwistyczna ┬Âcie┬┐ka kariery. Spotkanie zosta┬│o zorganizowane w ramach Dnia Przedsi├¬biorczo┬Âci i by┬│o skierowane do uczniów naszej szko┬│y oraz zaproszonej do liceum m┬│odzie┬┐y gimnazjalnej. Naszymi go┬Â├Žmi byli:
- Bart┬│omiej Koral – absolwent naszej szko┬│y, student indologii na Uniwersytecie     Warszawskim;
- Agata Zago┬┐d┬┐on – absolwentka naszej szko┬│y, studentka lingwistyki stosowanej na     Uniwersytecie Warszawskim;
- Karolina ┬Žmietanka – absolwentka naszej szko┬│y, studentka t┬│umacze├▒        specjalistycznych na Uniwersytecie Warszawskim;
- Milena Królikowska – nauczyciel j├¬zyka hiszpa├▒skiego;
- Anna D┬▒browska – nauczyciel j├¬zyka niemieckiego w PG 1 w Pionkach;
- Paulina Tumidajewicz – nauczyciel j├¬zyka niemieckiego w PG 1 w Pionkach.

Punktualnie o 12:30 powitali┬Âmy przyby┬│ych go┬Âci i zaprosili┬Âmy ich do sali nr 22. Spotkanie rozpocz├¬li┬Âmy od przedstawienia prezentacji multimedialnej, zawieraj┬▒cej charakterystyki kierunków studiów, zwi┬▒zanych z j├¬zykami, jak np. filologia angielska, filologia germa├▒ska, lingwistyka stosowana, t┬│umaczenia specjalistyczne, czy indologia. S┬│uchaczy zapoznali┬Âmy równie┬┐ z informacjami o uczelniach, na których mog┬▒ studiowa├Ž wybrane kierunki oraz z cechami, jakimi powinna odznacza├Ž si├¬ osoba zajmuj┬▒ca si├¬ w swoim zawodowym ┬┐yciu j├¬zykami. Po zako├▒czeniu prezentacji, zadali┬Âmy naszym go┬Âciom nurtuj┬▒ce nas pytania. Studenci z entuzjazmem udzielili nam kilku bezcennych wskazówek, jak najskuteczniej uczy├Ž si├¬ do matury i radzi├Ž sobie ze stresem przed ni┬▒. Wed┬│ug naszych go┬Âci w przygotowaniach do matury najwa┬┐niejsza jest systematyczno┬Â├Ž oraz dostosowanie metody nauki do swoich predyspozycji. Zdradzali nam tak┬┐e tajniki studenckiego ┬┐ycia i przybli┬┐yli, jakie warunki musimy spe┬│ni├Ž, by dosta├Ž si├¬ na wymarzone studia. Pytali┬Âmy naszych go┬Âci o to, jakie perspektywy daj┬▒ studia j├¬zykowe oraz czy na rynku pracy jest zapotrzebowanie na osoby po takich studiach. Dowiedzieli┬Âmy si├¬, ┬┐e uko├▒czenie studiów na tego rodzaju kierunkach, zapewnia mo┬┐liwo┬Âci zatrudnienia w wielu profesjach. Go┬Âcie ch├¬tnie dzielili si├¬ ze zgromadzonymi swoj┬▒ wiedz┬▒ i do┬Âwiadczeniami.
┬Žcie┬┐ka zako├▒czy┬│a si├¬ ok. 13.30. Oficjalnie podzi├¬kowali┬Âmy naszym go┬Âciom za przybycie i nagrodzili┬Âmy ich brawami. Wyniki ankiety, wype┬│nionej przez s┬│uchaczy po zako├▒czeniu spotkania, ┬Âwiadcz┬▒ o sukcesie ┬Âcie┬┐ki. Zdecydowana wi├¬kszo┬Â├Ž zgromadzonych potwierdzi┬│a, ┬┐e spotkanie dostarczy┬│o im nowych informacji na temat studiów j├¬zykowych oraz ┬┐e by┬│o pomocne w wyborze dalszej drogi edukacji.
Wszystkim obecnym serdecznie dzi├¬kujemy za przybycie. 

Nad przygotowaniem ┬Âcie┬┐ki czuwa┬│a pani Marta ┬Žmietanka. ┬Žcie┬┐k├¬ przygotowali uczniowie klasy IIIB: Marta Bajko, Agata Kowalczyk, Karolina Majewska, Ola Mucha, Anna Rudka, Olga Skalska, Dominik Surmacz, Sylwia Tatar, Agnieszka Walaszek, Agata Wardawy oraz Paulina Zawodnik.

 




Europejski Fundusz Spo│eczny