Strona g│ˇwnaNasza szko┬│aHistoriaPatronkaPlan lekcjiZmiany planuRekrutacjaNauczycieleSamorz┬▒dDla rodzic├│wPliki szkolneKalendarzKronikaKonkursyGalerieZdj├¬cia klasoweSukcesy uczni├│wStypendy┬ÂciRanking szk├│┬│Matura 2015SportPedagog szkolnyWolontariatSZOKKsi├¬ga go┬ÂciKontaktRed@kcj@BIPLOok-magazinePlatforma C++Moodle
Dnia 20 lutego w sali numer 16 odby┬│o si├¬ spotkanie z cyklu „┬Žcie┬┐ki kariery". Tym razem spotkanie by┬│o po┬Âwi├¬cone psychologii i pedagogice.

Organizacj┬▒ zaj├¬li si├¬ uczniowie i uczennice: Anna Federowicz, Aleksandra Modrzejewska, Magdalena ┬»ar┬│ok, Rados┬│aw Maj, Jakub Sulima (klasa III A), Agnieszka Górska (klasa III B), Katarzyna Pyrgiel, Ma┬│gorzata Jasik, Aleksandra Bartnik (III D).
Specjalnie na to spotkanie zostali zaproszeni go┬Âcie: Magdalena Pudzianowska (Studentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie), Izabela Zaremba (Studentka Wy┬┐szej Szko┬│y Psychologii Spo┬│ecznej), Gra┬┐yna Górska (Logopeda w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej), Ma┬│gorzata Wróblewska (Pracownik Warsztatów Terapii Zaj├¬ciowych), Piotr Kowalski (Pedagog w Centrum Stowarzyszenia M┬│odzie┬┐y ARKA).

┬Žcie┬┐ka rozpocz├¬┬│a si├¬ o godzinie 11.00. Na pocz┬▒tku przedstawiona zosta┬│a prezentacja dotycz┬▒ca mo┬┐liwych studiów na danych uczelniach z przyk┬│adowymi kierunkami. Nast├¬pnie prowadz┬▒cy przybli┬┐yli zebranym zagadnienia psychologii i pedagogiki. Pó┬╝niej go┬Âcie odpowiadali na zadawane przez uczniów pytania. Dok┬│adnie zosta┬│o przedstawione co nale┬┐y zdawa├Ž na maturze, aby móc studiowa├Ž te kierunki. Go┬Âcie odpowiadali o tym jakie, wed┬│ug nich, trzeba posiada├Ž predyspozycje do wykonywania tego zawodu. Mogli┬Âmy tak┬┐e us┬│ysze├Ž jak u┬│o┬┐y┬│y si├¬ losy naszych go┬Âci, jaka by┬│a motywacja do zdobycia zawodu i w jaki sposób do tego d┬▒┬┐yli. Okazuje si├¬, ┬┐e kreatywno┬Â├Ž, zdolno┬Âci humanistyczne i umiej├¬tno┬Â├Ž s┬│uchania innych mog┬▒ by├Ž bardzo przydatne w pracy psychologa b┬▒d┬╝ pedagoga. Poza tym, zebrani mogli pos┬│ucha├Ž wypowiedzi studentów, którzy obrali ten kierunek, b┬▒d┬╝ te┬┐ sko├▒czyli studia z sukcesem. W dalszej cz├¬┬Âci spotkania poruszona zosta┬│a tak┬┐e kwestia pracy w wolontariacie, szczególnie z osobami niepe┬│nosprawnymi. Zwrócono równie┬┐ uwag├¬ na bardziej przyziemne aspekty zawodu, jak cho├Žby zapotrzebowanie zawodowe na ludzi tego zawodu oraz otrzymywane zarobki

Na koniec spotkania przeprowadzona zosta┬│a ankieta w┬Âród uczniów, którzy mieli okazj├¬ uczestniczy├Ž w spotkaniu. Ogó┬│em rzecz bior┬▒c, 100% uczestnicz┬▒cych (41 osób) by┬│o zadowolonych z mo┬┐liwo┬Âci uczestnictwa w tej ┬Âcie┬┐ce kariery.

 

 

 




Europejski Fundusz Spo│eczny